Najlepsza dieta dla kobiet w ciąży

Dla kobiet w ciąży najlepsza dieta to taka, która nie tylko pomoże Ci poczuć się lepiej i być zdrowszą w czasie ciąży, ale także pomoże Ci urodzić zdrowe dziecko. Zdrowa dieta dla kobiet w ciąży obejmuje:

  • Jedzenie różnorodnych pokarmów ze wszystkich grup żywności każdego dnia.
  • Dostarczanie wystarczającej ilości witamin i minerałów (zwłaszcza żelaza) poprzez spożywanie pokarmów wzbogaconych o te składniki lub przyjmowanie suplementów w razie potrzeby.
  • Unikanie niektórych pokarmów o wysokiej zawartości tłuszczu, cukru i soli (np. smażonych potraw), ponieważ mogą one prowadzić do przyrostu masy ciała w czasie ciąży.

Jak się odżywiać w ciąży

Ciąża to czas wielkich zmian dla Twojego ciała, a to co jesz odgrywa dużą rolę w tym jak się czujesz. Oto kilka wskazówek dotyczących zdrowego odżywiania w czasie ciąży:

  • Jedz regularnie. Staraj się jeść trzy posiłki i dwie przekąski dziennie, ale pamiętaj, że nie oznacza to jedzenia przez cały czas! Kiedy zaczynasz odczuwać głód, ważne jest, abyś słuchał swojego ciała, a nie próbował zwalczać głód do następnego posiłku.
  • Nie pomijaj posiłków ani nie pościj. Pomijanie posiłków oznacza ryzyko niskiego poziomu cukru we krwi (hipoglikemii), co może sprawić, że kobiety w ciąży poczują się słabo lub zawroty głowy. Post również zwiększa ryzyko poronienia (poronienie).

Dodaj komentarz

Previous post Co jeść, aby żyć zdrowo?
Next post Błonnik – czy jest ważny?